Tips


1. Börja med att rita hårstråna(andvänd en vass penna- hårstråna är ju vassa och smala), man kan skissa upp hela frisyren så man vet hur långa/korta hårstråna ska vara.
2. På bild två har jag "färgat" hårslingan- dra mörkare streck vid topparna och högst upp på huvudet/hårfästet. (OBS. kom ihåg att dra streck hela vägen uppifrån ner- annars får håret ett overkligt intryck!)
3. Nu beror det ju på om man vill rita ljust eller mörkt hår- men jag ska visa er hur man ritar blont hår- alltså tar man och gummar(gärna med vasst gummi) långa gummi-streck för att få håret ljusare, dock är inte meningen att sudda bort alla streck, utan bara så mycket att håret ser glansigt och livfullt ut- dra färre streck vid hårfästet och fler streck där håret slutar. Om man vill att håret ska se extra blont ut kan man sudda ut de yttersta strecken på håret, alltså konturerna. Ungefär såhär kan det se ut!




Kommentarer
Postat av: Petra

Tack, det var snällt sagt, men jag håller inte riktigt med, men som sagt det sporrar iallafall att bli bättre:) Bra tips det med håret, ska försöka någon dag! Jag har bara så sjukt lite pennor har inte råd att köpa nya nu så jag har bara fyra, så om jag måste göra någon vass till håret, vilken rekommenderar du att jag har som sådan penna?? Den ljusaste, den mörkaste eller mitt emellan??:)

2011-09-06 @ 21:24:38
URL: http://pivii.devote.se
Postat av: Petra

Föresten får du jättegärna också lägga upp tips på hur man ritar mörkt hår och LOCKIGT hår måste ju vara jättesvårt! Jag uppskattar verkligen tipsen. Jag lär nog inte göra helt rätt på en gång, men om jag tränar så borde jag ju iallafall bli bättre;)

2011-09-06 @ 21:35:06
URL: http://pivii.devote.se
Postat av: cajsa

tack så mycket för tipset! hatar och suger på att rita hår, men nu kanske det blir lättare! :)

2011-10-05 @ 18:39:38
URL: http://drawn.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0